Er is weer veel achterstand bij PostNL en omdat de app vaak aangeeft dat PostNL het nog niet ontvangen heeft lijkt het alsof wij het pakket nog niet hebben verzonden.
Dat is heel frustrerend, niet alleen wanneer je op je spullen wacht, maar ook voor ons. Omdat we talloze mail, telefoon, whatsapp en messenger berichten hierover krijgen wil ik graag uitleggen hoe dit zit.
Verwerking
Wij verwerken dagelijks de orders, ook nu tijdens het drukke Black Friday weekend en de feestdagen.
PostNL haalt op werkdagen, van maandag t/m vrijdag, de rolcontainer(s) met pakketten rond 16 uur bij ons op.
So far so good, alles gaat dan nog volgens planning. Het zou dan de volgende werkdag, maximaal twee dagen later, bij jou aangeboden moeten worden.
PostNL App
Nadat ze zijn opgehaald bij ons staan die rolcontainers bij PostNl in een depot te wachten totdat iemand de pakketten eruit haalt en scant. Zodra die gescand zijn krijg jij namelijk pas te zien dat zij hem ontvangen hebben. Er staat dan ‘ontvangen bij PostNL’ of ‘in distributie’.
Normaal gebeurt dat scannen ook op dezelfde dag/nacht. Alleen werken er nu ipv 100 maar 50 mensen in dat depot vanwege de afstand die ze moeten aanhouden door de Coronamaatregelen en krijgen ze veel en veel meer pakketten binnen. Enerzijds omdat winkelen afgeraden wordt en anderzijds door de Black Friday acties overal online en de feestdagen in zicht.
Geen First in First out
Op het moment dat er zo veel pakketten zijn en minder capaciteit redden ze het niet om alles te verwerken en gaat die container naar een andere locatie (wat een dag vertraging betekent), of worden de pakketten pas één of meerdere dagen later gescand in het betreffende depot.
Omdat ze geen first in first out principe hanteren kunnen pakketten die later verzonden zijn veel eerder aankomen. De container die er het eerste in gaat komt er dan pas als laatste uit.
Niet te volgen
Al die tijd zie jij online of in de app van PostNL niet waar je pakket is terwijl dat wel bij ons op tijd weg is gegaan. Het lijkt alsof het nog niet bij hun ontvangen is omdat die simpelweg nog niet gescand zijn. Wij printen de etiketten wanneer ze ook echt bij ons weg gaan, dan is ook meteen de barcode bekend.
Voor ons ook heel frustrerend zoals je wellicht begrijpt. Het gaat niet om één pakket in dit geval maar één of meer hele rolcontainers!
Wij kunnen er niks meer aan wijzigen nadat ze zijn opgehaald maar begrijpen uiteraard hoe vervelend dit is.
Excuses
Ik hoop dat ik je hiermee wat meer info heb kunnen geven over de gang van zaken op het moment en dat het alsnog vandaag of morgen zichtbaar en afgeleverd wordt.
Overigens kunnen ook bezorgers hier niks aan doen, die werken kei en keihard, net zoals de mensen op de depots. Dit is een logistiek probleem.
PostNL heeft excuses aangeboden, maar daar hebben we nu helaas niet zoveel aan.
Andere vervoerder?
Wij gaan wel kijken of we voor volgend jaar meer vervoerders kunnen contracteren zodat je zelf kunt kiezen door wie je geleverd wil krijgen. De een heeft goede ervaring met DHL, weer een ander met DPD, ik denk dat een keuze daarin wel meerwaarde kan betekenen.
We zijn al jaren tevreden klant bij PostNL maar de problemen lopen de spuigaten uit de laatste tijd. Heel jammer. En dan te bedenken dat we per pakket tijdens deze 6 weken een piektoeslag betalen van 25 cent per pakket. Dit levert hun miljoenen extra op die bedoeld waren voor meer personeel...
Wij horen graag jouw reactie en suggesties!
Reacties
Miranda
Het is helaas weer zover. 4 jaar verder en nog steeds worden in deze drukke tijden bij PostNl de pakketten nog op dezelfde manier verwerkt.
Wij verwerken alle bestellingen die voor 15 uur geplaatst zijn nog op dezelfde dag. Ze worden om 16 uur hier opgehaald, maar zijn pas zichtbaar in jullie app na het scannen op het depot.
Geeft de code aan dat het nog niet ontvangen is bij PostNl, heb dan aub nog even geduld, zij hebben het gewoon weer heel erg druk in deze periode en kampen met personeelstekorten.
Bedankt voor jullie begrip en alvast hele fijne feestdagen gewenst!
Team Magic Nails
Miranda Haas
Bedankt voor je begrip en geduld!
Salon19
Ik wacht ook al ff maar snap dat jullie er ook niks aan kunnen doen! Het is jammer maar geen probleem hoor ....snap dat ze t druk hebben, maar snap niet net wat jij zegt Miranda waarom ze niet bij post.nl first in first out doen? Nah ja we wachten gewoon rustig af! Gr Astrid
Miranda Haas
Ja dat klopt, er zit geen logica in op het moment. Echt super vervelend.
Nagelstudio Diyou
Ik wacht ook met smart op jullie pakket, gisteren al gebeld met jullie. Snap dat jullie hier ook niks aan kunnen doen. Erg vervelend allemaal. Terwijl ik andere pakketjes binnen 2 dagen heb gekregen ook met post.NL.
Het is helaas weer zover. 4 jaar verder en nog steeds worden in deze drukke tijden bij PostNl de pakketten nog op dezelfde manier verwerkt.
Wij verwerken alle bestellingen die voor 15 uur geplaatst zijn nog op dezelfde dag. Ze worden om 16 uur hier opgehaald, maar zijn pas zichtbaar in jullie app na het scannen op het depot.
Geeft de code aan dat het nog niet ontvangen is bij PostNl, heb dan aub nog even geduld, zij hebben het gewoon weer heel erg druk in deze periode en kampen met personeelstekorten.
Bedankt voor jullie begrip en alvast hele fijne feestdagen gewenst!
Team Magic Nails
Bedankt voor je begrip en geduld!
Ik wacht ook al ff maar snap dat jullie er ook niks aan kunnen doen! Het is jammer maar geen probleem hoor ....snap dat ze t druk hebben, maar snap niet net wat jij zegt Miranda waarom ze niet bij post.nl first in first out doen? Nah ja we wachten gewoon rustig af! Gr Astrid
Ja dat klopt, er zit geen logica in op het moment. Echt super vervelend.
Ik wacht ook met smart op jullie pakket, gisteren al gebeld met jullie. Snap dat jullie hier ook niks aan kunnen doen. Erg vervelend allemaal. Terwijl ik andere pakketjes binnen 2 dagen heb gekregen ook met post.NL.